week 4, de eerste opdracht binnen! - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Mariska Andel - WaarBenJij.nu week 4, de eerste opdracht binnen! - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Mariska Andel - WaarBenJij.nu

week 4, de eerste opdracht binnen!

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

09 Maart 2014 | Nederland, Leeuwarden

Beste lezers,
Bij deze een beknopte omschrijving van afgelopen week. Dit omdat het nu zondagavond is en ik lekker wil slapen en ook omdat mijn meest fanatieke lezers, oma en m'n moeder, tussendoor al een update hebben gekregen en hier niet veel meer nieuws bij gekomen is.

Maandag was natuurlijk opstarten van de week + evaluatie. Mijn geweldige vakantie was voorbij, maar gelukkig vind ik dit leuk genoeg, dus voelt het als een roze wolkje waar ik op leef. Toch was het wel even wennen om om half 9 weer paraat te staan. Helaas konden we niet bij de minoropening zijn omdat we het druk hadden.

Dinsdag kon ik op de NHL de voorbereidingen van de live uitzending van de opendag bijwonen. We hadden ons als projectgroep ingeschreven om te helpen, helaas was het te druk, dus waren alleen Robert en Gino zaterdag bij de live uitzending. Maar dinsdag kon ik dus wel mooi bij de voorbereidingen en de uitleg van de regisseur mee krijgen. Ook heb ik als proefpersoon op de bank mogen zitten en een tijdje slap mogen praten, zodat andere mensen het camerawerk en regie konden oefenen.

Woensdag hadden we een briefing bij de Aa-kerk in Groningen. Het gaat hier om de organisatie Bijzondere locaties Groningen, waar we een pitch en offerte moesten bespreken. De dagen hiervoor was ik o.a. bezig met concepten uitdenken en uittekenen (heel leuk om lekker te mogen knutselen). Het was wel spannend omdat je natuurlijk je product moet zien te verkopen, maar het was gelukt, dus we hebben onze eerste opdracht binnen!!
Die avond had ik met een oud vriendinnetje van de basisschool afgesproken. Leuk hoeveel en hoe weinig er verandert in tien jaar.

Donderdag was ik weer naar Groningen. We wilden de Aa-kerk bezichtigen en verder zijn we bezig geweest met het bedenken van concepten en voorbereiden voor de filmdag van zaterdag bij het boekenbal. Het leuke aan concepting is dat het het beste gaat in een ontspannen sfeer, dus we verschillende cafeetjes in Groningen hebben bezocht. Het introfilmpje maak ik me wel een beetje zorgen om, morgen (maandag) moeten we al iets presenteren, maar er moet nog veel gebeuren. We hebben o.a. geen muziek, maar ook geen tijd om dat nog te componeren.. maar we zullen zien. Machlon was er o.a. donderdag heel hard mee bezig, terwijl Robert en Gino met potentiële opdrachtgevers gesprekken hadden en Raiko en ik aan het concepten waren.
Donderdagmiddag/avond heb ik met een paar andere mensen van de studie nog even wat gedronken. Jippie, ik krijg misschien toch nog een sociaal leven hier ;) En als topper van de dag kwam Mimouna 's avonds aan met de trein vanuit Rotterdam. Die avond hebben we de karaokebar onveilig gemaakt en kwam ik nog een oude bekende tegen van de theaterdocent-audities. Het was absoluut een geslaagde avond.

Vrijdag was Mimouna mee naar het Gameship en 's middags kwam ook Elzeline vanuit Leiden. Ik heb beide nog kort rondgeleid in de NHL en ze hebben geholpen met het uitwerken van de concepten :) Na het eten ging Mimouna terug naar Den Haag, maar Elzeline bleef nog het weekend.

Zaterdag een beetje rustig aan gedaan en 's middags naar Groningen om daar 's avonds te kunnen filmen. Elzeline kon gezellig mee! Had ik al gezegd dat ik een geweldig projectgroepje heb? Het zijn echt leuke mensen, ben echt een mazzelaar.
De boekenbeurs was leuk, maar wel lang, we hadden uiteindelijk de laatste trein terug naar Leeuwarden.

Zondag was het het meest geweldige weer ooit! onder andere heerlijk op het balkon gezeten om een boekje te lezen en een welkomstaart gebakken voor het nieuwe huisgenootje wat vandaag ingetrokken is. Ze leek heel aardig!

Dat was het :)
Tot volgende week!





Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 24 Aug. 2012
Verslag gelezen: 2269
Totaal aantal bezoekers 13202

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 03 Februari 2014

het verre Friesland ;)

24 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: