geen kerteminde meer - Reisverslag uit Elmelund, Denemarken van Mariska Andel - WaarBenJij.nu geen kerteminde meer - Reisverslag uit Elmelund, Denemarken van Mariska Andel - WaarBenJij.nu

geen kerteminde meer

Door: hilde

Blijf op de hoogte en volg Mariska

02 November 2012 | Denemarken, Elmelund

Jawel, we zijn weer met school begonnen!

Project afmaken, maar ook nieuwe lessen gestart:)
Dit betekend nu meer literatuur lezen, meer discussies, meer lessen, meer drama. Jawel, we hebben nu drama en muziek ook als vak :D Woensdag hadden we les in Brands, het museum, waar we een workshop portretfotografie hadden en gister hadden we in de middag drama, volgende week start ook muziek en gaan we naar een lezing over taal, lekker cultureel dus.

Onze vaste docenten zijn nu bijna allemaal vervangen door gastdocenten.

Vorige week hadden we iemand uit Gent die een paar colleges gaf, waarna we woensdag met de studenten uit Gent via skype zouden discusseren. Helaas konden zij ons zien, maar wij hun alleen horen.
Hoewel ik heel blij was met het eerste wat pittigere college, had ik toch wat ruzie met de electriciteit in het lokaal.
De eerste dag heb ik de stroom uit laten vallen toen ik mijn laptop probeerde op te laden en de week erna nam de stroom revance op mijn laptop door hem te roosteren. Behalve een interessante geur afgeven doet mijn laptop op dit moment niets meer. Dit tot mijn grote spijt. Gelukkig heb ik van school een laptop gekregen die ik tot het einde van het semester kan gebruiken. Deze laptops hadden ze vanwege de inbraken aangeschaft. (Kan ik er nu toch mooi mijn voordeel mee doen)

Ik heb nu zelfs de luxe van twee huizen. Dit houdt in dat ik een huis heb in elmelund, maar vast meubilair ben bij anderen.
De flat in Vollsmose in dit geval. Ik kom er op de een of andere manier vaak naartoe, en crash daar dan.
De voornaamste reden is dat het daar wat levendiger is. Er wonen meer mensen in dat huis, terwijl in mijn huis bijna nooit iemand is.
Vorige week heb ik daar een internationaal dinner georganiseerd, en morgen gaan we daar weer met veel mensen eten. Het diner was geweldig, met 12 mensen vanuit 7 verschillende landen.

Gister besloten toch mensen hier uit te nodigen voor wortellasagna, maar besloten dit niet meer te doen. Het was heel gezellig met de twee japanse meisjes en Inci, maar het is wel sneu mensen te dwingen over deze stikdonkere heuvels te moeten fietsen om bij je te komen eten. Want van de omgeving zie je als het donker is toch niets.
Helaas heb ik in tegenstelling tot Elise, die bijna elke dag een hartverzakking krijgt omdat er een hert twee meter van haar vandaan de weg oversteekt, nog geen hert gezien.
De route naar het huis is na vijf uur stikdonker, Elise heeft pepperspray vast bij zich, maar ik maak we minder zorgen.
Toch wil ik graag even uitweiden over de weg:
Het was met Halloween, ik was alleen thuis. Mijn computer deed het niet meer en ik wist niet wat ik moest doen. Er was een feestje in Rasmusraks (zoals elke avond) en besloot daar maar heen te gaan. Ik had geen zin om te fietsen, dus ging lopen. Lichten van het huis uit, deur dicht en op weg. De volle maan scheen over de paar huizen die in Elmelund staan, waarvan de meeste een soort pitoreske boerderijen zijn. Het was dood stil en ik hoorde mijn voetstappen op het asfalt. Daar liep ik langs het leuke huis aan een vijver, naar het einde van de verlichte weg. voor me uit was een blok duisternis. Met mijn wandelschoenen aan en zo ver mogelijk aan de rand van de weg liep ik verder. Terwijl ik daar in het niemandsland liep kwamen er allemaal leuke gedachten voor een film in me op. Het zou de perfecte locatie zijn geweest. Want hoewel het van een afstand donker lijkt, is eigenijk alles in blauwige tinten gehuld, aan de horizon zag ik een groot licht van vermoedelijke kassen en aan de andere kant kon je in de verte de lichtjes van de stad zien. Behalve een fietser die twee keer langs kwam en gromde vanwege de heuvel die die op moest was er verder niets. Toch is het grootste gevaar dat je aangereden wordt, dus lekker aan de rand van de weg lopen. Aangekomen in rasmusbar heb ik gepoold!! Dit is de derde keer dat ik het heb gedaan, mijn eerste potje zes ballen in een hole gekregen, waarvan twee mijn eigen, flink verloren dus. Maar hierna twee keer een vrij briljant winnende beurt gehad, ben ik best trots op:) (Het meeste was te danken aan mijn teamgenoot, maar ik had de winnende slag:D). Hierna weer 20 minuten naar huis gelopen en dat was dat.

Verder heb ik nu helemaal geen spannende verhalen meer over inbraken enzv. Het opmerkelijke is dat we bij Flora soms beginnen met het toetje en daarna de hoofdmaaltijd.
Morgen is er een halloweenparty waar we gekostumeerd heen gaan, dus dat wordt vast leuk.

Ennn.... we gaan 5 december met de Nederlanders het ultieme sinterklaasavondje organiseren voor de rest van de klas!!
Ankie zorgt voor de kostuums, wij gaan als pieten en sinterklaas. Ester zorgt voor pepernoten bakken. Elise en Mariska zorgen voor het spel en verzamelen het geld. Efraim en ik gaan een boek voor sinterklaas maken, met een gedichtje over iedereen. En ik heb de leiding over de decoratie van het klaslokaal. Er komen vriendinnen van Mariska uit Nederland met de auto, dus er komt allemaal sinterklaas snoep. En dan zorgen we voor een geweldige sinterklaas! ZIN IN:D (ik weet dat het niet zo duidelijk is wat ik bedoel, maar na afloop geef ik wel een betere beschrijving).

Verder heb ik bedacht omdat iedereen nu zo ver van elkaar vandaan woont een Herman cake op te starten, zorgt ook weer voor een leuke groepsbinding, maar mijn beslag moet nog eerst tien dagen groeien. Ik moet nog iets bedenken op het feit dat ik al deze dagen thuis ben.

Het wordt duidelijk steeds kouder, donkerder, natter en naarder om naar buiten te gaan. Dat bevalt me niet. Maar voor de rest ben ik heel blij. (Het enige jammere is dat mijn schone was naar kattenstrond rook, maar de volgende keer moet ik hem maar gewoon in mijn eigen kamer ophangen).


Dat waren alle boeiende en niet boeiende dingen om te lezen...

Nog 1 ding: We zijn nu officieel weg uit Kerteminde!! Vorig weekend met zçn alle daar heen gefietst, schoongemaakt, terug gefietst en uit eten geweest:) die zien we nooit meer TERUG

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Elmelund

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 December 2012

see you later alligator met krokodillentranen

09 December 2012

Sinterklaas en Julefrokost

04 December 2012

Kopenhagen

18 November 2012

Bezoek van Miranda :)

18 November 2012

Familiebezoek
Mariska

Actief sinds 24 Aug. 2012
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 13199

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 03 Februari 2014

het verre Friesland ;)

24 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: