party - Reisverslag uit Odense, Denemarken van Mariska Andel - WaarBenJij.nu party - Reisverslag uit Odense, Denemarken van Mariska Andel - WaarBenJij.nu

party

Blijf op de hoogte en volg Mariska

10 September 2012 | Denemarken, Odense

HOi,

Het is me gelukt: ik begin mijn blog! (Vond ik toch dat ik moest doen voordat ik 19 ben, dus ik heb nog een paar uurtjes de tijd :p )

Nou.. ik sla de eerste twee weken even over, die post ik later wel (A) maar een paar dingen gelden voor de hele tijd.
1. Het is hier super.
2. Heel veel feestjes... ;)

Vorige week:
Een mes gemaakt op school: without a nife, no life.
Gymles met circus (beetje saai)
pedagogiek (hier hebben we woensdag een film gezien over de weeshuizen in Roemenië tien jaar geleden, schokkend!! vooral omdat het bleek dat een meisje uit mijn klas daar ook had gezeten! en dat de situatie in nog steeds een beetje hetzelfde is in de arme landen. 15minuten per kind per dag aandacht!!
Verder hebben we voor elk vak projectgroepen en presentaties...

Voor de rest:
Maandag: Voetbalwedstrijd gekeken van een meisje uit mijn klas en spullen voor de dinsdag gezocht.

dinsdag: kostuums en pizza gemaakt

Woensdag walk around the city! Elke klas nieuwe studenten pedagogiek kreeg een kleur waar je een thema bij moest bedenken. Hier moest je ook een outfit fvoor hebben etc. Ons thema was voetbal. Iedereen een rood T-shirt met nummer en logo. Verder heb ik me ook uitgeleeft op een Jell. (Niet wetende dat we die woensdag 5 keer moesten zingen.. ik zong voor de rest na.. en vrijdag nogmaals)
Spelletjes in de stad gedaan (zoals levend bowlen op een zeepbaan, water halen, een kwis in het deens (tja dat werd hem niet echt))

Donderdag: 's ochtends wezen hardlopen, sleutel thuis laten liggen en toen het huis met gesloten deuren, zonder huisgenootjes aangetroffen. Gelukkig was Flóra wel thuis en heb ik bij haar kunnen ontbijten :D hierna zijn we naar school gelopen... wat uiteindelijk een wandeling van twee uur was.. maar het was mooi weer en we waren maar tien minuten te laat dus ja... "It was funny" zoals flóra de wandeling graag wilt noemen XD Hierna verder gegaan met ons mes. 's Avonds heerlijk geslapen.

Vrijdag: intro party en les.
Behalve pedagogiek hadden we vrijdag ook fitniss. We gingen naar het fitniss centrum en zouden daar kickboksen en zumbo doen.
De les werd gegeven door een beer van een kerel... dus na een half uur (wat uitliep) kickboksen en spieren trainen waren we al lekker moe. 5 minuten pauze en dan... zumba? nee toch niet, de vrouw was ziek, dus we kregen boddy pumping. Hierna konden we nog zelf in de gym blijven om wat te trainen, hardlopen squaschen etc.. dus dat heb ik vol plezier gedaan. Hierna eerst gedouched en daarna de stad afgefietst voor een cadeautje voor Assue, mijn huisgenootje. Natuurlijk uiteindelijk zonder iets terug gekomen om dat ik te weinig geld bij me had, dus met spierpijn en een goed humeur op naar het feest.
Bij het feest was een diner, waar we eerst onze tafel voor moesten versieren... dit was uiteindelijk heel leuk geworden en we hadden de 3de prijs jeey. Voor de rest van de dingen helaas niet :( en ik had nog wel zo m'n best gedaan op de jell ;) Om tien uur kwam eindelijk de band (hiervoor was het feestje een beetje doods) en deze band was helemaal top! 11 mensen, een andrehases look alike achter het keybord, 4 goede zangers, heerlijke jazz/soul muziek met blazer etc. Super!
We gingen vroeg naar huis, want Assue was de dag erna jarig en ze wou dan skypen met haar vriend. Ik heb snachts het huis mooi kunnen versieren.

Zaterdag: Asue's verjaardag!! Heel leuk!! ik werd natuurlijk weer veel te vroeg wakker... (ik moet echt leren uitslapen) maar onze beste vriend de koelkast heeft aandachtproblemen. Te lang geen aandach en hij gaat piepen.. fijn 's nachts :S
Afijn, Assue heeft van 's ochtend tot 4 uur in de keuken gestaan, ik heb haar wat geholpen, heb alles mogen proeven en ben wezen lunchen met een groep hollanders, terwijl we melk en honing keken. Een tv programma waar Ankie (een van mijn klasgenootjes) in zit.
's Avonds waren er veel gasten op Assues verjaardag, maar nog meer eten!! we hadden 4 taarten! (hiervan zitten er nu twee in de vriezer). Assue komt uit Kenia, dus was heel leuk om die hapjes te kunnen proberen:) verder hebben we ook gedanst (limbo en kenia stye) en spelletjes gespeeld. 's Avonds naar de stad, waar een lichtshow op een gebouw was (SUPER GAAF) leek net een sprookje. En daarna naar een club en een flink stuk gelopen.

Zondag: Weer te vroeg wakker... en de chaos beneden mogen aanschouwen.. het duurde even voordat ik de moed had op te ruimen. Verder nog de was gedaan... mijn kamer verder gepimpt, naar de winkels gefiets en gewoon proberen te overleven zonder chagerijnig te worden of ergens in slaap te vallen.

Maandag: vandaag hebben we kaas en boter gemaakt, wat we morgen kunnen doen op het brood wat we boven een vuur gaan bakken (jawel het niveau licht hier universitair hoog *kuch kuch*) dat vind ik wel jammer, de lessen zijn te makkelijk ook pedagogiek.
Verder heb ik vandaag: MIJN KAMER VERDER GEPIMPT, tropical festival :D
EN HEb IK CONTACT GEHAD MET EEN MEISJE DAT OOK ACROBATIEKT:D ze is een flyer :) dus vrijdag ga ik acrobatieken jeeeeeeey!!


Nou dat was het, morgen mijn verjaardag:D die ik zaterdag ga vieren omdat er morgen een feest is in het culturele centrum (gratis musea etc) Maar we hebben wel een ontbijt samen met nog een paar anderen:)


Dus Welterusten!! DOEGXx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Odense

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 December 2012

see you later alligator met krokodillentranen

09 December 2012

Sinterklaas en Julefrokost

04 December 2012

Kopenhagen

18 November 2012

Bezoek van Miranda :)

18 November 2012

Familiebezoek
Mariska

Actief sinds 24 Aug. 2012
Verslag gelezen: 1894
Totaal aantal bezoekers 13211

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 03 Februari 2014

het verre Friesland ;)

24 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: