tillykke med fødselsdagen (gefeliciteerd) - Reisverslag uit Odense, Denemarken van Mariska Andel - WaarBenJij.nu tillykke med fødselsdagen (gefeliciteerd) - Reisverslag uit Odense, Denemarken van Mariska Andel - WaarBenJij.nu

tillykke med fødselsdagen (gefeliciteerd)

Blijf op de hoogte en volg Mariska

12 September 2012 | Denemarken, Odense

10 september:
"Uhm Mariska, wij dachten om je morgen te verrassen met een ontbijt.." "Naja nu is het geen verrassing meer, maar als je het leuk vind, moet je zorgen dat je om 8 uur opstaat".

Nou.. dat was zeker een leuk berichtje in de avond!! Dus hop naar bed om de volgende dag goed te beginnen:)

Het geram van de regen op de ruiten was het eerste wat ik hoorde... "nehh ik wil niet opstaan, lekker omdraaien in mijn bet en verder slapen" O wacht ik ben jarig! Nu werd het geram van de regen bijgestaan door een getik op het raam... vreemd, ik keek naar buiten en naast mijn raam zat een blinde kou (of dat nam ik aan, zijn ogen waren helemaal wit). Ik dacht als jarig zijnde aardig te zijn en wat brood te halen, maar toen was ie natuurlijk alweer weg gevlogen.

Na een kwartiertje werd er op de deur gebonkt, ik deed open en.. Daar stonden zes vrienden uit volle borst (en met slaperig gezicht) happy birthday te zingen. Ze hadden broodjes voor in de oven komkommer, tomaten, tonijn, kaas en sinaasappelsap meegenomen:) Super gezellig ontbijt met acht mensen: Wat een begin van de dag:)!!

(Aan de muur hangt, zie ik nu net, mijn volledige naam:) Gisteravond kwam ik benenen en stond er mais 1P. Nas heeft er toen een r tussen geplakt, dus gister stond er maris... en nu dus Mariska 1P ;) )

Op school gingen we die dag onze boter en kaas afmaken en broodjes bakken en pizza eten.. SUPER GEZELLIG! Dit gingen we buiten op een kampvuur doen, nou als dat geen leuke les is ;)
Thuis had ik even de tijd om de leuke verjaardagkaarten te lezen, DANK JULLIE WEL!!! en vooral Henk en Lucie: Wat een briljante kaart <3.
Om zes uur begon er een tour door een museum, speciaal voor internationale studenten, dus die gingen we volgen. Helaas waren er teveel mensen, dus moesten we drie kwartier wachten. Er stond thee en snoepjes, dus daar hebben we ons aan verschanst. Ook had ik taart meegenomen, dus de 20 klasgenoten die toen aanwezig waren hebben de rust in het museum verstoord (gezongen), waarna ik het waxinelichtje, wat we op de taart hadden gezet, uit blies. (vergeet ook niet de nieuwschierige blikken van passanten er bij te denken). En het mocht in dat gebied van het museum, we hadden het gevraagd.

Uiteindelijk onze rondleiding door het museum, begon super leuk met street-art, maar dat was eigenlijk ook wel de leukste tentoonstelling. Toen terug naar huis (ahhhh helemaal alleen thuis... ) om te skypen en te slapen (A).
Ja gister was top.. en het leukste is: Ik vier mijn verjaardag ook zaterdag!:D

Vandaag een echt boeiende les over mensen met psychische problemen. Verder zijn we opgedeeld in groepjes, waarbij ik heb gekozen met mensen met sociale problemen, dus dat wordt heel boeiend. Wij hebben vandaag uitgezocht welke onderwerpen we daar interessant uit vinden en daar krijgen we dan college over :)
Verder vandaag gefietst:) het was goed weer, totdat er een stortbui kwam, maar ik ben Odense uitgefietst en het was super!!! Ik houd van fietsen (we fietsen elke dag minstens een uur, omdat we naar school en terug moeten :P, maar lekker zomaar fietsen is toch echt het beste gevoel.) Ik zal ook wat foto's plaatsten. Het voelt ech als vakantie om uit de stad te zijn:)

Verder was ik net bij Mariska's house, wij hebben een project voor school op een basisschool, maar zij op een kindergarten, klonk erg bijzonder!! Het is toegestaan om kinderen tot min 10 graden celcius buiten te laten slapen!! dus wil je daar meer over lezen (mariska vossen. waarbenjui.nu)

Zo ga ik met Mariska eten, lekker hollandse maaltijd en daarna naar de Deense movie night bij de universiteit:D

Dat was weer een verhaal van:
De nu 19jarige Mariska:)

PS. Veel liefs.. en ik denk aan jullie... <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Odense

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 December 2012

see you later alligator met krokodillentranen

09 December 2012

Sinterklaas en Julefrokost

04 December 2012

Kopenhagen

18 November 2012

Bezoek van Miranda :)

18 November 2012

Familiebezoek
Mariska

Actief sinds 24 Aug. 2012
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 13190

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 03 Februari 2014

het verre Friesland ;)

24 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: